تماس مستقیم با وکیل
09124464865
تماس با وکیل : 09124464865
امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
عبــاس آباد ، خیــابــان علـی اکـبــری
کــوچه فــرهاد ، پلاک 24 ، واحــد 7
مجازات جرم کلاهبرداری

کلاهبرداری

در خصوص مجازات شخص کلاهبردار  قسمت اول ماده 1قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء،اختلاس و کلاهبرداری یک تا هفت سال حبس و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که شخص کلاهبرداری کرده است.

در بحث کلاهبرداری نیاز به دادخواست برای استرداد مال کلاهبرداری نیست مگر اینکه به جز وجه نقد اموالی از شخص قربانی توسط کلاهبردار برده شده باشد و مال از بین رفته باشد که در این صورت نیاز هست قربانی دادخواستی برای گرفتن قیمت یا مثل آن مال.

در قسمت دوم ماده 1 قانون تشدید مجازات ،قانوaن گذار مجازات مشدد برای کلاهبردار در نظر گرفته و مجازات 2تا10سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی معادل مال اخذ شده توسط کلاهبردار را تعیین کرده است.

در شرایطی کلاهبردار مشمول مجازات مشدد می شود ،که به سه دسته تقسیم شده است:

1-شخص کلاهبردار یک عنوان جعلی از مامورین دولتی ،قوای سه گانه،نیروهای مسلح و موسسات وابسته به دولت اخذ کرده و با آن عناوین مرتکب کلاهبرداری می شود.

2-زمانی که شخص از تبلیغات عمومی و وسایل ارتباط جمعی استفاده می کنند مانند تلویزون ،رادیو،سخن رانی ها در مجامع عمومی و روزنامه ها و....

3-شخص از عنوان مامور دولتی برخوردار است.

در مورد مجازات شروع به جرم کلاهبرداری که در تبصره 2 ماده1 قانون تشدید حداقل مجازات برای شخص در نظر گرفته می شود.

مجازات شخص کلاهبردار به استناد تبصره1 ماده1 قانون تشدید قابل تعلیق نیست.

 

 
تعداد بازدید صفحه : 613
محمد مومن زاده | وکیل پایه یک دادگستری
وکیل پایه یک دادگستری درباره من خدمات وکالت مشاوره حقوقی ویدئو ها دانستنی های حقوقی اطلاعات مراجع قضایی پرسش و پاسخ بررسی یک پرونده
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به محمد مومن زاده می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح