تماس مستقیم با وکیل
09124464865
تماس با وکیل : 09124464865
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
عبــاس آباد ، خیــابــان علـی اکـبــری
کــوچه فــرهاد ، پلاک 24 ، واحــد 7
مجازات جرم حبس کردن زن در خانه توسط شوهر

مجازات جرم حبس کردن زن در خانه توسط شوهر

انسان اشرف مخلوقات است و خداوند یکی از بزرگ ترین نعمت هایی که به انسان عطا کرده حریت و آزادی است و هیچ شخصی حق گرفتن این امتیاز بزرگ را از آدمی ندارد مگر در مواردی که طبق قانون در جامعه مشخص شده باشد و اگر آن ها رعایت نشوند باعث به خطر افتادن منافع دیگران و جامعه خواهد شد. حبس زن در خانه یکی از عمده ترین خشونت های خانگیست که شاهد آن هستیم ؛در این مقاله سعی داریم این پدیده را  از بعد مجرمانه بررسی کنیم.

حبس زن در خانه

مطابق قانون زوجه باید در منزل زوج سکونت داشته و از آن تمکین نماید اما در مواقعی سکونت در منزل زوج باعث ضرر به زوجه می شود و اسباب عسر و حرج زن را فراهم می آورد.با توجه به اینکه زن باید در منزل همسر خود سکونت داشته باشد باب سواستفاده برخی مردان را فراهم کرده و عده ای از آن ها مرتکب  به جرم حبس زن در خانه می شوند.

انسان در هر کجا که اسیر باشد و نتواند با میل و اراده ی خود از آنجا تردد کند مصداق بازداشت غیر قانونی است خواه آن شخص که باعث عدم تردد آن فرد می شود همسرش باشد یا دیگری و قانون  حبس زن در خانه را جرم انگاری کرده و برای آن مجازات مقرر نموده است.

مجازات حبس کردن غیر قانونی افراد

در همین مورد ماده ی 583قانون مجازات اسلامی  تعزیرات بیان می دارد:

هرکس از مقامات یامامورین دولتی یا نیرو های مسلح یا غیر آن ها بدون حکمی از مقامات صلاحیت دار در غیر مواردی که در قانون جلب یا توقیف اشخاص را تجویز نموده،شخص را توقیف یا حبس کند یا به عنف در محلی مخفی نماید به مجازات یک تا سه سال حبس یا جزای نقدی از شش تا هجده ملیون ریال محکوم خواهد شد.

حبس زن در خانه از موارد عسر و حرج

حبس زن در خانه توسط شوهر طبق قانون جرم به حساب آمده و در مواردی هم می توان از آن به عنوان عسر و حرج استفاده نمود و از همسر جدا شد.

 

بیشتر بدانید:مجازات جرم همسر آزاری

 

حبس زن ناشزه در خانه

عده ای از افراد تصور می کنند زن ناشزه ای که همسر او حاضر به طلاقش نیست و همسر می تواند آن زن را در خانه حبس کند؛ در صورتی که این طور نیست و حتی زن ناشزه را هم نمی توان  حبس و زندانی کرد وانجام حبس زن در خانه حتی با وجود ناشزه بودن آن زن تعقیب و مجازات کیفری در پی خواهد داشت.

جهت کسب اطلاعات در رابطه با جرم حبس زن در خانه و دریافت مشاوره حقوقی با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

86120774

86122587

تعداد بازدید صفحه : 1228
سئوالات خود را در مورد مجازات جرم حبس کردن زن در خانه توسط شوهر بپرسید :
CAPTCHA
نسترن در تاریخ دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ :
عاااالی
محمد مومن زاده | وکیل پایه یک دادگستری
وکیل پایه یک دادگستری درباره من خدمات وکالت مشاوره حقوقی ویدئو ها دانستنی های حقوقی اطلاعات مراجع قضایی پرسش و پاسخ بررسی یک پرونده
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به محمد مومن زاده می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح